MÚSIQUES DEL SEGLE XX – 5/3/2022 – La dona en el flamenco: Pastora Pavón La Niña de los Peines

Programa en commemoració del 8 de març dia de la dona. La dona en el flamenco: marginació i dificultats per la professionalització. Cantaoras, bailaoras i guitarristes (poques). Pastora Pavón La Niña de los Peines, la més gran. Biografia: els inicis, les dificultats per el masclisme, amistat amb Lorca, el concurso de cante jondo de Granada al 1922, carrera professional i gravacions als anys 20 i 30, Pastora feminista, Pastora republicana, dificultats a la postguerra, reconeixements als anys 60, veu declarada Bien de Interés Cultural Andaluz al 2004.

Músiques:

Cai es una población, fiestas.

El corazón de pena tengo traspasao, seguiriyas.

Quisiera yo renegar, peteneras.

Esquilones de plata, lorqueñas.

Soy piedra y perdí mi centro, soleá de la Serneta.

Entre sábanas de Holanda, bamberas.

Banderas republicanas, tangos (versió de Carmen Linares).

Mi mare me decía, bulerías por soleá.

De mi moreno el cariño, bulerías.

Yo he visto a varios pintores, fiesta gitana.

 

 

Aquesta entrada ha esta publicada en La dona en la música. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*